DİKKAT!SIRF MAMA POSTUDUR! İFTARDAN SONRA BAKINIZ:))

İyigeceler şekerleeer!
Oruç  nasıl gidiyor bakalım?Rabbim yazın  ortasında  nasılda bereket yağdırıyor değil mi?Havalar  umduğumuz ve dilediğimizden de serin.Çokom biraz  rahatsız ama neşesi yerinde şükür.Alerjik olunca ufak bir hava  bozmasında hemen  tıkanıyor  ve ben istemedeğim o  fısfısları kullanmak zorunda kalıyorum:(Rabbim  beterinden saklasın.
Biriken mama postu bugün itibariyle devam ediyor.Yine belirtiyorum ki  lütfen açlıkla kıvranan kardeşlerimize  yardım ve duamızı  eksik etmeyelim.

ÇİĞ BÖREK(Çi BÖREK)
Hamur İçin Malzemeler
4 su bardağı un
Bir tatlı kaşığı tuz
Yarım çay bardağı süt
1 kaşık yoğurt
Su (aldığı kadar)

Kulak memesi kıvamında olsun.Güzelce yoğurun.Buzdolabında biraz dinlendirin.

İç MAlzemeleri:
4 tane haşlanmış patates
2 su bardağı kaşar peynir rendesi
1 baş kurusoğan
Sıvı yağ ben zeytinyağı kullandım.
Baharat ve tuz
haşlanmış patatesi rendeleyin.Yağda kavurduğunuz ince kıyılmış soğanın üzerine ilave edin kavurun baharatlarını ve tuzunu ekleyin.Ocaktan alın biraz soğuyunca kaşar peyniri ekleyin.Harmanlayın.

Yapılışı
Avuç içi büyüklüğü kadar kopartıp beze haline getirdiğiniz hamuru ince olacak şekilde merdaneyle açın.Malzemeyi bir tarafına koyun diğer tarafı üzerine kapatın.Kesme aletiyle veya tencere kapağıyla fazla parçalarını kesin.Hamurun iyice yapışmasını sağlıyor kızartırken açılmıyor.Kızgın yağda kızartın afiyet olsun.:)



Gavurdağı SAlatası

Bu salatanın en büyük özelliği malzemelerin çok ufak doğranması;acı olması ve bol nar ekşili sosudur.
Malzemeler:
2 domates
2 Sivri biber
2 çarliston biber
2 çengelköy salatalığı
2 tane taze soğan
Bir tutam maydonoz
1 su bardağı el yordamıyla kırılmış ceviz
1 adet orta boy kuru soğan (bol tuzla iyice ovulmuş olsun)
1 çay bardağı nar ekşisi
yarım limon
Tuz
zeytinyağı
Baharat
sarımsak


Yapılışı:
Bütün malzemeleri doğrayabildiğiniz kadar ufak doğrayın.Güzelce harmanlayın.Bir kapta nar ekşisi,limon,zeytinyağı,tu​z,bol pul biber,baharat,rendelenen sarımsak,karıştırın salataya döküp harmanlayın.Afiyet olsun.

P.S:Ramazan dolayısıyla ben sarımsak kullanmadım ama sarımsak kullanmanızı tavsiye ederim.
afiyet olsuuun:)

KAVRULMUŞ SUSAMLI PATATES

MALZEMELER


3 adet orta boy patates
2 orta boy soğan
3 adet yeşil soğan
2 adet çarliston biber
1 adet limon
yarım çay bardağı susam
Tuz
Baharat
Sızma zeytinyağı


YAPILIŞI


Patatesler haşlanır.küp küp doğranır.Soğanlar jülien kesilir.Biber ve yeşil soğan ince ince doğranır.Tavada yağsız bir şekilde susamlar kavrulur.Resimde pul biber gibi görünüyor.Aslında susam.Bu rengi alana kadar kavurun.Baharatları eklenir ve harmanlanır.
P.S:Aslında asıl tarife göre mayonez,hardal ve zeytinyağıyla harmanlanıyor ve etlerin yanında servis ediliyor ama biz hardal tüketmeyi sevmediğimizden sırf mayonezde ağır olacağından ben böyle tercih ettim.AFİYET OLSUN:)

KIRMIZI LAHANA SALATASI

Aslında herkes bilir kolay bir tarif ki zaten menümde hiç yoktu son anda çeşit olsun diye yaptım.yine de tarifi veriyorum belki hala keşfetmemiş olan vardır.
MALZEMELER

Yarım kırmızı lahana
İstenilen miktarda ceviz
Mayonez
Yoğurt
Tuz
1 diş Sarımsak


YAPILIŞI

İsteyen lahanayı ince ince doğrayabilir ben rendeledim.Yoğurt ve mayonez sizin belirleyeceğiniz miktara göre ister mayonezi bol istersenizde yoğurdu bol birlikte çırpın.Cevizleri el yordamıyla kırın.Sarımsağıda rendeleyin.Tuzunu atın.Karıştırın.Ben ramazan dolayısıyla sarımsak kullanmadım.Ayrıca üzerine de yağda kızdırdığınız pul biber gezdirebilirsiniz.AFİYET OLSUN:)




KURU ÜZÜM VE BADEMLİ PİLAV

MALZEMELER


2su bardağı pirinç
3 su bardağı sıcak su
3 çorba kaşığı zeytinyağı
1çorba kaşığı tereyağı
1 tatlı kaşığı tarçın
1 çay kaşığı karabiber
3 çay kaşığı tuz
2 çorba kaşığı kuru üzüm
Bir avuç dolusu tatlı badem
İnce kıyılmış bir tutam maydonoz



YAPILIŞI

Öncelikle tatlı bademleri (ben PEYMAN TATLI BADEM )kullandım.sıcak suyun içinde 15 dakika bekletin.Kabuklarını çıkartın.Zeytinyağı ve tereyağını tencereye alın.Pirincinizi yıkadıktan sonra(ben sıcak suyun içinde 1 saat kadar bekletiyorum)süzüp tencereye koyun.5 dakika kadar kavurun.Kuru üzüm yanlış anlaşılmasın kuş üzümü değil.Tarçın,karabiber,tuz​,ekleyip iyice harmanlayın.Sıcak suyunu ekleyip pişmeye bırakın.PirinçLer göz göz olana ve suyunu çekene kadar kısık ateşte pişirin.Ben 1 saat sıcak suda beklettiğim için orta ateşte pişiriyorum.Pilavınız pişerken tavada az bir yağ koyarak bademleri kavurun.Pişen ve demini alan pilava ekleyip karıştırın.Servisten sonra üzerine ince kıydığınız maydonozu ekleyin.AFİYET OLSUN:)

ÖZEL SOSLU TAVUK BONFİLE
MALZEMELER

2 su bardağı süt
3 kaşık yoğurt
2 adet yumurta sarısı
1 tatlı kaşığı nane
1 tatlı kaşığı pul biber
1 çay kaşığı karabiber
350 gr.tavuk bonfile
2 diş sarımsak
500 gr tatlı badem
Tuz
Kızartmak için sıvı yağ


YAPILIŞI
Öncelikle bademleri yüksek devirde toz haline gelene kadar robottan geçirin.Tatlı badem kullandığım için kabuklarıyla birlikte toz haline getirdim.Tavuk bonfileyi yıkadıktan sonra uzun şeritler halinde kesin.Bir kapta süt,yoğurt,yumurta,nane,pu​lbiber,karabiber,ince kıyılmış sarımsak ekleyip karıştırın.Dilimlediğiniz bonfileleri sosun içine yatırın ve buzdolabına koyun.DinlendikÇe o sos etin daha lezzetli olmasını sağlıyor.Yaklaşık 2 saat sosta bekleyen tavuklar alınır ve fazlalık olan sosu akıtıldıktan sonra güzelce tuzlanır ve toz haline getirdiğiniz bademin içine konur.Normalde galete unuyla yapılan bu işlem toz bademle yapılır.Tavuğun heryeri bademlendikten sonra kızgın yağda kızartılır.Resimde koyu görünmesi yanık olmasından kaynaklanmıyor.Badem kullanıldığından dolayı rengi bu kadar koyu.
AFİYET OLSUN:)

Karışık Pizza Böreği(verdiğim ölçü 20 cm lik borcam içindir)

Malzemeler:
3 adet yufka
2 su bardağı rendelenmiş kaşar peynir
1 su bardaağı süt
1 çay bardağı süt
2 yumurta sarısı
Bir tatlı kaşığı salça
sucuk,salam,sosis,yeşil,bi​ber,kırmızı közlenmiş biber,domates,siyah zeytin,ya da istediğiniz herhangi bir malzemeyle yapabilirisiniz.
susam,baharat ben sadece nane kullandım.

Yapılışı:

yoğurt,süt,1 yumurta sarısı sos haline getirilir.Borcam yağlanır.ilk yufka serilir ve içine sos sürülür bor cama konur ve kenarları dışarıda kalır.ikinci yufka zemini kaplayacak kadar konur.2.yufka dışarı taşmayacak yani.Ona da sos sürülür.1 kaç kat böyle devam edin.salçayı sulandırın ama çok sulu olmasın sos kıvamında içine de kuru nane koyun.yada istediğiniz herhangi bir baharatı.En son kata sulandırdığınız salçayı sürün.1 su bardağı kaşarı zemine yayın.içine istediğiniz malzemeyi ekleyin ve yufkayı kıvıra kıvıra kenarladan kıvırın.Ortası açıkta kalacak kenarları kapalı.Geriye kalan sosun içine 1 yumurta sarısı daha ekleyin ve üstte kalan yufkalara sürün.Önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında malzemeler kızarana kadar pişirin.Çıkartmaya yakın 1 su bardağı kaşarı üzerine yayın.Kaşar peynir kızardıktan sonra çıkartın.AFİYET OLSUN:)





Buzdolabı Böreği
Malzemeler:
3 adet yufka
4 adet patates
200 gr beyaz peynir
1su bardağı kaşar peynir
1 su bardağı yoğurt
1 çay bardağı süt
1 yumurta sarısı
tuz ve istenilen baharatlar


Yapılışı:
Patatesler haşlanır.Peynirle birlikte ezilir ve tuzu,isteğe bağlı baharat atılır.ben sadece karabiber kullandım.yoğurt,süt ve yumurtayı sos haline getirin. Yufkanın birini tezgaha serin.Üzerine sostan sürün.üzerine 2.yufkayı yayın yine sos sürün.3.yufkayı da serip sos sürün ve eşit derecede patatesli harcı yayın ve rulo yapın.uzun ve büyük bir rulo olacak.ortadan ikiye kesin ve buzdolabına koyun.Tavsiye edilen 1 gece beklemesi fakat 1 saatte bekletebilirsiniz.fırınlam​adan 15 dakika öncesinden buzluğa atıyorsunuz.Çıkartıp dilim dilim kesip tepsiye diziyorsunuz.Üzerlerine de rendelenmiş kaşar peyniri ekleyip önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar tutuyorsunuz.Altları daha çabuk piştiğinden altını kontrol edip alın.AFİYET OLSUN:)



Ağlayan Kek ama Mutluluktan Ağlayan Bir Kek:)

Melzemeler:


4 fincan un
♥ 4 fincan seker
♥ 4 fincan sut
♥ 4 yumurta
♥ 1 kabartma tozu
♥ 1 vanilya sekeri
♥ 1 paket kakao

hepsini kek hamuru gibi cirp ve yaglanmis tepsiye dok :)

♥ 2 paket krem santi ve2 su bardağı sut karistir hazirla

cikolata sosu ;
3 çorba kaşığı un
3 çorba kaşığı kakao
1 su bardağı şeker
2 su bardağı süt
1 su bardağı su
1 paket bitter cikolata

hepsini bi tencerede kaynatin eger cok kati tutarsa sut ekleye bilirsinz

kek sogudugunda 2 su bardagi sut ve biraz sekerle islatin

uzerine krem santi ve 30 buzdolabinda dinlendirin
sonra da sogumus olan cikolata sosunu dokun

afiyet olsun :)
P.S:Sonucun güzel olması için yapım aşamalarına dikkat edin:kek iyice soğumadan krem şantiyi sürmeyin.Krem şantiyi sürdükten sonra katı bir kıvam almasını beklemeden çikolata sosunu dökmeyin.



Terbiyeli Kabak Çorbası

Kabak Çorbası:

süt az geldi, sonradan istediğim kıvamı yakalayana kadar süt ekledim, tereyağı yerine zeytinyağı kullandım.

Malzemeler:
■1 orta boy soğan
■2 diş sarımsak
■2 adet kabak
■1 su bardağı yoğurt
■2 su bardağı süt
■1-2 tepeleme yemek kaşığı tereyağı
■1 yemek kaşığı limon suyu
■tuz, karabiber
■bir demet taze nane

Hazırlanması:
1.Kalın tabanlı bir tencerede, orta ateşte yağı eritip, çentilmiş soğan ve sarımsakları 8-10 dakika çevirin. Temizleyip ince doğradığınız kabakları, sıcak sütü, tuzu ve istediğiniz kadar karabiberi tencereye ilave edip, bir taşım kaynattıktan sonra, hafif ateşte yarım saat pişirin.
2.Tencereyi ateşten alıp, çorbayı el blendırı ile ya da robotta iyice karıştırın, sonra yine tencereye boşaltıp önceden iyice çırptığınız yoğurdu ve limon suyunu yine çırparak ekleyin ve 3-4 dakika daha pişirin.
3.Servis yaparken üzerine taze nane serpiştirin


Yoğurtlu ve Közlenmiş Bahçe Biberi


Üzerine tereotu.maydonoz ve kornişon turşu ekledim.

Karışık soslu fettucini



Sosu
1 orta boy soğan
3 adet sivri biber(Bahçe biberi kullandım)
4 adet domates(Bahçe domatesi kullandım)
Yarım yemek kaşığı salça
1 bardak sıcak su
2 diş sarımsak
Yarım kangal sucuk
Bir avuç yeşil zeytin ince kıyılmış
Bir avuç siyah zeytin çekirkeksiz ince kıyılmış


Yapılışı:
Soğan,sarımsak ve ince kıyılmış biberleri yağda kavurdum.Üzerine sucukları ekledim.Yeşil zeytin,siyah zeytini de ekledim.Sonra küpküp kesilmiş domatesleri ekleyip biraz kaynattım.Yarım kaşık salçayı da ekleyip sıcaksuyu koydum.Biraz suyunu çektikten sonraa


Fettuciniye ekledim.Ben Fettucini kullandım.Siz dilerseniz çubuk lazanya yada Yassı makarna da kullanbilirsiniz.










 Üzerini kaplayacak kadar kaşar peynir rendeleyip 180 derecelik fırında kaşar eriyene kadar pişirdim.
Imm!Enfes tat:)
AFİYET OLSUN:)



Bu gecelik bu kadar bol  mama yeter mii?Haydi hayırlı ,bol bereketli sofralar olsun  İnşallah.Rabbim tuttuğumuz  orucu,ettiğimiz duayı kabul  etsin.Öpüldünüüüz:)

10 çıtı pıtı yorum:

Swotpisces dedi ki...

offf sen bunları hangi ara yaptın ya, hepsi sper. (:

bırtutamkekik dedi ki...

canım seni tebrik ediyorum:)birtane mama potunu yazıp yayımlamak için neredeyse tören hazırlıyorum:))
harika bir anlatım ve suunum olmuş her biri ayrı ayrı...
ellerine sağlık...
sevgilerimle...

BÜŞRA dedi ki...

offfffff :) bayıldım iftardan önce bakayım dedim ama gözüm gönlüm iştahım açıldı ki zaten acıktıı maşallah ablacım ya ellerine sağlık :)

Sihirli Kokosh dedi ki...

Swotpisces:)

Çok teşekkürler tatlım yayınlamakla kalmasam keşke hepinize tattırabilsem.Her güne yeni bir tarifle başlangıç yapınca ve de birikince böyle oldu..Öptüm

Sihirli Kokosh dedi ki...

Bir tutam kekik

Tatlım teşekkürler senin de Maşallahın var haksızlık etme kendine.Öpüldün.

Sihirli Kokosh dedi ki...

BÜŞRA
seni görmek ne güzel sahalarda:))Boşlama buraları bizi mahrum etme ayrıca teşekkürler tatlım.Birgün belki karşılıklı yemekte nasip olur İnşallah:)

Ülkü dedi ki...

Ay yutkunamıyorum kurudu dudakım neyn Allah seni ne etmeye üff ya gıcıksın he :)))

Sihirli Kokosh dedi ki...

ÜLKÜ:)))
Benim kabahatim yokkk!Ben yazmışım baştan iftardan sonra bakın diye:D:D
Kıyamam yaa!Zaten bikaç gündür kolum kalkmıyor aparatif idare ediyoruz:)Ah mı ettin ne?Öptüm:)

Ülkü dedi ki...

Yok etmedim hiç etmedim hemide hiçç kimseye hemdide :) ay ne uzattım etmedim işte aa :) yok ben bunu defalarca okudumda elim yorum yazmaya gitmedi yani iftar öncesi sonrası farketmedi :)

Sihirli Kokosh dedi ki...

Ülkü
ahahahha ay ne güldüm Allah iyiliğini:)Valla bende değişik tarif arayışındayım akşama kadar haliyle binbir çeşit yemek tansiyonumu düşürüyor:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...